آموزش كامل طرز تهيه آبگوشت ديزي خوشمزه سنتي سنگي

طرز تهيه آبگوشت ديزي سنگي

براي تهيه اين غذاي خوشمزه و لذيذ ايراني ابتدا بايد نخود و لوبيا را از شب قبل بخيسانيد تا نفخش گرفته شود . در صورت امكان آب حبوبات را چند بار عوض كنيد .گوشت را كمي تفت مي دهيم تا طلايي شود بعد پياز را پوست كنده و نگيني خرد مي كنيد و در تابه روغن مي ريزيد تاسرخ شود و سپس نخود و لوبيا را آبكش مي كنيد به پياز داغ اضافه مي نماييم، و كمي تفت مي دهيد.گوشت كه طلايي شده بود داخل قابلمه سفالي يا سنگي مي ريزيم روي حرارت ملايم قرار مي دهيم و به مقدار لازم آب مي ريزيم سپس  نخود و لوبيا و پياز سرخ شده را اضافه نماييد و مقداري زرد چوبه و مغز ليمو عماني اضافه نماييد.در حدود نيم ساعت قبل از پخت كامل آبگوشت سيب زميني ها را پوست بگيريد و به همراه نمك ، فلفل و زردچوبه به آبگوشت اضافه نماييد و 10دقيقه آخر نيز آب گوجه فرنگي و رب گوجه فرنگي را اضافه نماييد.

ديزي , آبگوشت ديزي سنگي , آبگوشت خوشمزه , آبگوشت با زودپز , آبگوشت مجلسي , آبگوشت ساده

اين غذا هم مثل غذاهايي مانند قورمه سبزي و خورشت قيمه نياز به صبر و حوصله دارد و هر چه زمان پخت ديزي طولاني تر باشد ، آبگوشت شما جا افتاده تر و خوش رنگ تر خواهيد داشت و طعم بهتري خواهد  داشت . بهتر است بدانيد كه از ابتدا آب داخل قابلمه را زياد بگيريد چون اگر بخواهيد در هنگام پخت آب اضافه كنيد طعم آبگوشت تحت تاثير قرار خواهد گرفت.

نكته با اهميت ديگر در تهيه ديزي اضافه كردن ادويه و نمك به گوشت است كه اگر از ابتدا به گوشت ادويه و نمك اضافه نماييد باعث دير پز شدن آن شده ايد. اين مقدار مواد در دستور بالا براي 4 تا 66 نفر كافي مي باشد

آموزش كامل طرز تهيه آبگوشت ديزي خوشمزه سنتي سنگي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.