بيوگرافي و عكس هاي خانوادگي و جديد گوهر خيرانديش

مدت هاست كه از گوهر خيرانديش خبري نيست. او بعد از مدت ها سكوت، روزگذشته با «تماشا»  گفتگويي انجام داد. درباره همه چيز با او صحبت كرديم. از تدريسش در آمريكا تا زندگي شخصي اش. در ادامه سوال ها و جواب هاي او را مي خوانيد:

گفتگو با گوهر خيرانديش پس از ماه ها سكوت

گوهر خيرانديش,بيوگرافي گوهر خيرانديش,gohar kheirandish instagram

خانم خيرانديش خيلي وقت است كه از شما خبري نيست. مشغول چه كاري هستيد؟

– تازه ۱۰ روز است كه به ايران برگشتم. به آمريكا سفر كرده بودم تا براي جراحي كه قرار بود كه روي كمرم انجام شود تحت درمان قرار بگيرم. در نتيجه صدمه اي كه ديده بودم ترميم شد. من از دانشگاه هاي زيادي براي تدريس دعوتنامه داشتم يك بار در دانشگاه بركلي و در فيلادلفيا ورك شاپ برگزار كردم و ورك شاپي هم در دانشگاه سانتاباربارا با حضور من برگزار شد، ضمن اينكه در برخي از ايالات ديگر آمريكا نيز به تدريس پرداختم. در اين اثنا به فستيوال فيلم تورنتوي كانادا هم دعوت شدم كه همراه با محمدرضا فروتن، حسين باري، مصطفي زماني و برخي ديگر از بازيگران به كانادا سفر ۱۰ روزه اي داشتيم.

گوهر خيرانديش,بيوگرافي گوهر خيرانديش,gohar kheirandish instagram

 

در آنجا پيشنهاد بازي هم داشتيد؟

– بله؛ از طرف برخي از كارگردانان ايراني شاغل در هاليوود پيشنهادهايي براي بازي داشتم كه  وقتي فيلمنامه هايشان را مطالعه كردم زياد آنها را نپسنديدم. مثلا نقش هايي به من پيشنهاد شد كه مي توانستم با حجاب هم ظاهر شوم اما از آنجايي كه نمي توانستم از كليت مسائلي كه قرار است در فيلم اتفاق بيفتد باخبر شوم آنها را نپذيرفتم.

گوهر خيرانديش,بيوگرافي گوهر خيرانديش,gohar kheirandish instagram

در اين مدت اوضاع سينما و تلويزيون را دنبال مي كرديد؟

– در اين چند سال جسته و گريخته به ايران سفر مي كردم. در فيلم هايي مثل «روييدن در باد» (رهبر قنبري)، «علف زار» (محمد علي طالبي)، «خنده در باران» (داريوش فرهنگ) و «شش نفر زير باران» (علي عطشاني) ايفاي نقش كردم. همينطور در سريال هاي «فرات» (مازيار ميري)، «راز و نياز» (فلوراسام) و … حضور داشتم. درباره سوالتان بايد بگويم كه در جريان تمام اخباري كه در سينماي ايران اتفاق افتاده، بودم و همه چير را رصد مي كردم. ضمن اينكه سريال هايي مثل «كلاه پهلوي» و «دختران حوا» كه خودم در آنها بازي كرده بودم را هم تماشا مي كردم.

گوهر خيرانديش,بيوگرافي گوهر خيرانديش,gohar kheirandish instagram

پس در جريان انتقاداتي هم كه به سريال «كلاه پهلوي» شده هستيد؟ نظرتان چيست؟

– من نمي دانم چرا دوستان روي سريال هاي سخيفي كه از ماهواره پخش مي شود هيچ حساسيتي ندارند و آنها را تماشا مي كنند اما انتظارات از سريال هايي كه فاخر هستند اينقدر بالاست. البته بخشي از اين ايرادات طبيعي است اما من جايي با اين ايرادات مشكل پيدا مي كنم كه سكوت مردممان را در قبال مجموعه هاي سخيف ديگر مي بينم. در كل به نظرم «كلاه پهلوي» مجموعه شريفي است و من از بازي ام در اين سريال دفاع مي كنم.

گوهر خيرانديش,بيوگرافي گوهر خيرانديش,gohar kheirandish instagram

زماني كه در ايران نبوديد شنيده مي شد كه در خارج از كشور ازدواج كرده ايد، اين موضوع صحت دارد؟

– مطمئن باشيد اگر اين اتفاق بيفتد آن را رسما اعلام مي كنم.

در طول اين سفر طولاني خانواده تان هم همراهتان بودند؟

– من با دخترانم در خارج از كشور بودم و آنها مشغول تحصيل در رشته مورد علاقه شان در دانشگاه هاي آن وري بودند اما از آنجايي كه هزينه ها آنجا خيلي بالا بود من ديگر نمي توانستم اين هزينه ها را متقبل شوم و براي همين آنها با من به ايران برگشتند. در حال حاضر درسشان را در ايران ادامه مي دهند و رشته هاي خارجي شان را در دانشگاه هاي ايران معادل سازي كردند.

گوهر خيرانديش,بيوگرافي گوهر خيرانديش,gohar kheirandish instagram

با توجه به اينكه سال ها از فوت مرحوم اسماعيل خاني مي گذرد، هنوز هم شما در دو جبهه مي جنگيد و هم پدر هستيد و هم مادر؟

– هيچ وقت هيچ زني نمي تواند جاي مرد و پدر خانواده را بگيرد اما من تمام تلاشم را كردم كه بتوانم هم نقش پدر را به خوبي بازي كنم و هم نقش مادر. در تمام اين سال ها اعتبار اسماعيل خاني پشتوانه من قرار گرفت و چه در سينما و چه در تلويزيون سعي كردم بهترين باشم و هر سال هم مورد توجه منتقدان و فستيوال هاي مختلف قرار گرفتم. در زمينه خانوادگي هم بچه هايم به من انرژي دادند تا بتوانم خوب باشم و زندگي را به سمت و سويي هدايت كنم كه لايقمان باشد و نبودن پدر حس نشود. اتفاقا مدتي پيش سر مزار اسماعيل خاني بوديم و از او خواستيم كه روحش همچنان پشتوانه عاطفي و احساسي مان باشد.

به دخترانتان هم توصيه مي كنيد كه بازيگري را تجربه كنند؟

– دختر كوچكم ديگر اينقدر مشكلات و مخاطراتي كه ما بازيگران را تهديد مي كند ديده كه حاضر نيست تجربه بازيگري را تكرار كند اما دختر بزرگم كه در رشته سينما تحصيل كرده و در اين سال ها در حوزه تئاتر بوده منتظر پيشنهاداتي است كه او را براي حضور در سينما و تلويزيون ترغيب كند.

تا حالا شده كه به خاطر مشكلات مالي پيشنهادي را بپذيريد كه اصلا دوست نداشتيد در آن پروژه حاضر شويد؟

– بارها اين اتفاق افتاده اما سعي كردم كه از ميان آنها انتخاب هايي را داشته باشم كه به روح من كمتر آسيب بزند.

گوهر خيرانديش,بيوگرافي گوهر خيرانديش,gohar kheirandish instagram

در ايران هم تدريس بازيگري را ادامه مي دهيد؟

– اتفاقا همين ديروز پيشنهادي از دو دانشگاه داشتم كه آنها را نپذيرفتم به خاطر اينكه من دلم مي خواهد رسالتم را به بهترين شكل انجام بدهم اصلا دوست ندارم كه براي تدريس به دانشگاه بروم اما مجبور شوم به خاطر كار در سينما و تلويزيون شاگردانم را مدام رها كنم. اين براي من احساس گناه ايجاد مي كند. دوست ندارم شاگردانم منتظر من بمانند.

معمولا ارشاد در مقابل بازيگراني كه به خارج از كشور سفر مي كنند حساسيت هايي دارد اين حساسيت ها شامل شما هم شد؟

– من براي درمان و تحصيل بچه هايم به خارج از كشور رفتم و در اين مدت هم با همان پوشش و آدابي كه در ايران زندگي مي كردم در آنجا حضور داشتم و دليلي براي حساسيت درباره من وجود ندارد.

الان مشغول كار هستيد؟

– فعلا هم پيشنهاد تئاتر دارم و هم سينما اما بگذاريد تا قطعي نشده چيزي از اين مسئله نگويم.

بيوگرافي و عكس هاي خانوادگي و جديد گوهر خيرانديش 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.